Sorunlarınıza Hızlı Çözüm Üretmek için Burdayız
Sık karşılaşılan sorunlar listemizden sorun ve problemlerin çözümlerini bulabilirsiniz.
İnternet Bağlantısı
İndirme Yada Yükleme Hızım Neden Düşük?
Sadece İndirme yada yükleme hızınızın düşük olmasının nedeni local kullanım , arka plandaki indirmeler , antivirüs veya modemden kaynaklı olabilir.
Modeme bağlı diğer kablolu ve kablosuz cihazların bağlantısını iptal edip arka plandaki indirmelerin olmadığından emin olduktan sonra antivirüsünüzü devre dışı bırakıp test yapabilirsiniz. Çıkan sonuca göre çağrı merkezi 0850 759 00 00 veya destek@skynettelekom.com.tr adresine mail olarak gönderebilirsiniz.
İnternetim Neden Çalışmıyor?
1. Modeminizi kapatıp açınız
- Modeminizi belli aralıklarla kapatıp açarak zaman zaman yaşanabilecek geçici bağlantı ve hız sorunlarınızı giderebilirsiniz.
- Modeminizin fişini çekiniz, 30 saniye bekledikten sonra yeniden takarak ışıkların yanmasını bekleyin.
2. Kabloların modeminizin arkasında doğru yere takılı olduğundan emin olunuz
- Yerine takılmamış ya da tam olarak oturmamış bir kablo görürseniz kabloyu zorlamadan ilgili porta takabilirsiniz. Bağlantıların (konnektörlerin) kırılmış olması durumunda çağrı merkezini arayarak destek alabilirsiniz.
3. Bilgisayarınızı kontrol edin
- İnternete bağlanamama durumu, kullandığınız cihazlardan kaynaklanıyor olabilir. Birden fazla cihaz kullanıyorsanız (laptop, cep telefonu, tablet vb.) birinden internete bağlanıp bağlanamadığınızı kontrol ediniz. Cihazlardan birisi internete bağlanabiliyorsa, internete giremediğiniz cihazın ayarlarını kontrol etmelisiniz.
- DNS ve PROXY ayarlarınızı varsayılan konuma getiriniz. Bunun için aşağıdaki yönergeleri izleyebilirsiniz.
DNS Kontrolleri:Lütfen DNS ayarlarınızın otomatikte olduğundan emin olunuz.
Windows 7 işletim sistemleri için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;
- Bilgisayarımızın sağ alt köşesindeki simgelerden ekran şeklinde olana sağ tıklayınız.
- “Ağ ve Paylaşım Merkezi’ni Aç”ı tıklayınız.
- Açılan pencerede sağda ortada bulunan “Yerel ağ bağlantısı”nın üzerine tıklayınız.
- Yerel ağ bağlantısı penceresinde aşağıda bulunan “Özellikler”i tıklayınız.
- Açılan pencerede “İnternet protokolü sürüm 4 (TCP/IPv4)”ün üzerine tıkladıktan sonra “Özellikler”e tıklayınız.
- Açılan menüde ‘Otomatik olarak bir IP adresi al’ ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” bölümlerini işaretledikten sonra “Tamam”a tıklayın.
Windows XP işletim sistemleri için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;
- Bilgisayarınızın “Denetim Masası”na girdikten sonra “Ağ Bağlantıları”nı tıklayınız.
- “Yerel Ağ Bağlantısı”nı sağ tıklayarak “Özellikler”i seçiniz. Açılan pencerede “İnternet İletişim Kuralları (TCP/IP)” tıkladıktan sonra “Özelikler”e tıklayınız.
- Açılan menüde ‘Otomatik olarak bir IP adresi al’ ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” bölümlerini işaretledikten sonra “Tamam”a tıklayın.
PROXY Kontrolleri:
Lütfen PROXY kullanmadığınızdan emin olunuz. Internet Explorer için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;
- Internet Explorer’ı açın; menü çubuğu’ndan
- Araçlar / Tools tıklayın,
- İnternet Seçenekleri / Internet Options’a girin,
- Bağlantılar / Connections sekmesine tıklayın,
- Yerel Ağ Ayarları / LAN Settings butonuna tıklayın,
- Proxy Sunucu Kullan / Use a Proxy Server kısmı seçilmişse kaldırın.
- Otomatik Yapılandırma / Automatic Configuration altında Ayarları otomatik olarak tespit etme’yi / Automatically Detect Settings işaretleyin.
- Tamam / Ok tıklayın.
İnternet Hızım Çok Yavaş. Ne Yapmam Gerekir?
Öncelikle Fiber internet bağlantınız için Hız Testi yapılmalıdır. Hız testi yapmadan önce;
- 1. Modem üzerinden internete bağlanan bilgisayar haricindeki cihazların internet erişimi kapalı durumda olmalıdır.
- 2. Bilgisayar üzerindeki DNS ayarlarının çalıştığına emin olunuz.
- 3. Bilgisayar üzerinde varsa proxy ayarları devre dışı bırakılmalıdır.
- 4. Bilgisayarda çalışan antivirüs ve benzeri uygulamalar hız testinde hatalı sonuçlar çıkmasına sebep olabilir. Test süresince bu tip uygulamalar kapalı durumda olmalıdır.
- 5. Bilgisayarda sadece hız kontrol sayfası açık olmalı ve arka planda download yapabilecek / yapan programlar kapalı olmalıdır.
Hızınızı test etmek için buraya tıklayınız. Hız testi yapıldıktan sonra Çevresel faktörler (Modem ve bilgisayar arası mesafe, manyetik alan, vb.) kontrol edilmelidir. Halen istenilen sonuç alınamamış ise 0 850 759 00 00 Skynet İletişim Kurumsal Müşteri Hizmetleri aranarak destek alınmalıdır.
İnternet Ayarları
Sayfaları Neden Açamıyorum?
1. Modeminizi kapatıp açınız
- Modeminizi belli aralıklarla kapatıp açarak zaman zaman yaşanabilecek geçici bağlantı ve hız sorunlarınızı giderebilirsiniz.
- Modeminizin fişini çekiniz, 30 saniye bekledikten sonra yeniden takarak ışıkların yanmasını bekleyin.
2. Kabloların modeminizin arkasında doğru yere takılı olduğundan emin olunuz
- Yerine takılmamış ya da tam olarak oturmamış bir kablo görürseniz kabloyu zorlamadan ilgili porta takabilirsiniz. Bağlantıların (konnektörlerin) kırılmış olması durumunda çağrı merkezini arayarak destek alabilirsiniz.
3. Bilgisayarınızı kontrol edin
- İnternete bağlanamama durumu, kullandığınız cihazlardan kaynaklanıyor olabilir. Birden fazla cihaz kullanıyorsanız (laptop, cep telefonu, tablet vb.) birinden internete bağlanıp bağlanamadığınızı kontrol ediniz. Cihazlardan birisi internete bağlanabiliyorsa, internete giremediğiniz cihazın ayarlarını kontrol etmelisiniz.
- DNS ve PROXY ayarlarınızı varsayılan konuma getiriniz. Bunun için aşağıdaki yönergeleri izleyebilirsiniz.
DNS Kontrolleri:Lütfen DNS ayarlarınızın otomatikte olduğundan emin olunuz.
Windows 7 işletim sistemleri için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;
- Bilgisayarımızın sağ alt köşesindeki simgelerden ekran şeklinde olana sağ tıklayınız.
- “Ağ ve Paylaşım Merkezi’ni Aç”ı tıklayınız.
- Açılan pencerede sağda ortada bulunan “Yerel ağ bağlantısı”nın üzerine tıklayınız.
- Yerel ağ bağlantısı penceresinde aşağıda bulunan “Özellikler”i tıklayınız.
- Açılan pencerede “İnternet protokolü sürüm 4 (TCP/IPv4)”ün üzerine tıkladıktan sonra “Özellikler”e tıklayınız.
- Açılan menüde ‘Otomatik olarak bir IP adresi al’ ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” bölümlerini işaretledikten sonra “Tamam”a tıklayın.
Windows XP işletim sistemleri için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;
- Bilgisayarınızın “Denetim Masası”na girdikten sonra “Ağ Bağlantıları”nı tıklayınız.
- “Yerel Ağ Bağlantısı”nı sağ tıklayarak “Özellikler”i seçiniz. Açılan pencerede “İnternet İletişim Kuralları (TCP/IP)” tıkladıktan sonra “Özelikler”e tıklayınız.
- Açılan menüde ‘Otomatik olarak bir IP adresi al’ ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” bölümlerini işaretledikten sonra “Tamam”a tıklayın.
PROXY Kontrolleri:
Lütfen PROXY kullanmadığınızdan emin olunuz. Internet Explorer için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;
- Internet Explorer’ı açın; menü çubuğu’ndan
- Araçlar / Tools tıklayın,
- İnternet Seçenekleri / Internet Options’a girin,
- Bağlantılar / Connections sekmesine tıklayın,
- Yerel Ağ Ayarları / LAN Settings butonuna tıklayın,
- Proxy Sunucu Kullan / Use a Proxy Server kısmı seçilmişse kaldırın.
- Otomatik Yapılandırma / Automatic Configuration altında Ayarları otomatik olarak tespit etme’yi / Automatically Detect Settings işaretleyin.
- Tamam / Ok tıklayın.
DNS Ve Proxy Ayar Kontrolleri
Yaşanan internet bağlantı problemleri DNS ve Proxy ayar bozukluklarından kaynaklanıyor olabilir.
Modeminizin doğru çalıştığını ve internet ışığının yandığını kontrol ettikten sonra kullandığınız cihazdan aşağıdaki kontrolleri yapabilirsiniz:
Lütfen DNS ayarlarınızın otomatikte olduğundan emin olunuz.
Windows 7 işletim sistemleri için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;
Bilgisayarımızın sağ alt köşesindeki simgelerden ekran şeklinde olana sağ tıklayınız.
- “Ağ ve Paylaşım Merkezi’ni Aç”ı tıklayınız.
- Açılan pencerede sağda ortada bulunan “Yerel ağ bağlantısı”nın üzerine tıklayınız.
- Yerel ağ bağlantısı penceresinde aşağıda bulunan “Özellikler”i tıklayınız.
- Açılan pencerede “İnternet protokolü sürüm 4 (TCP/IPv4)”ün üzerine tıkladıktan sonra “Özellikler”e tıklayınız.
- Açılan menüde ‘Otomatik olarak bir IP adresi al’ ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” bölümlerini işaretledikten sonra “Tamam”a tıklayın.
Windows XP işletim sistemleri için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;
Bilgisayarınızın “Denetim Masası”na girdikten sonra “Ağ Bağlantıları”nı tıklayınız.
- “Yerel Ağ Bağlantısı”nı sağ tıklayarak “Özellikler”i seçiniz. Açılan pencerede “İnternet İletişim Kuralları (TCP/IP)” tıkladıktan sonra “Özelikler”e tıklayınız.
- Açılan menüde ‘Otomatik olarak bir IP adresi al’ ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” bölümlerini işaretledikten sonra “Tamam”a tıklayın.
Lütfen PROXY kullanmadığınızdan emin olunuz. Internet Explorer için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;
Internet Explorer’ı açın; menü çubuğu’ndan
Araçlar / Tools tıklayın,
İnternet Seçenekleri / Internet Options’a girin,
Bağlantılar / Connections sekmesine tıklayın,
Yerel Ağ Ayarları / LAN Settings butonuna tıklayın,
Proxy Sunucu Kullan / Use a Proxy Server kısmı seçilmişse kaldırın.
Otomatik Yapılandırma / Automatic Configuration altında Ayarları otomatik olarak tespit etme’yi / Automatically Detect Settings işaretleyin.
Tamam / Ok tıklayın.
Bazı Siteleri Açabiliyorken Bazılarını Neden Açamıyorum?
Bilgisayar ayarlarınız, antivirüs programlarınız bazı sitelere ulaşmanızı engelleyebilir.
Ulaşmaya çalıştığınız internet sitesi adli makam kararı ile erişime engellenmiş olabilir.
a. DNS ayarlarınızı kontrol ediniz. Manuel olarak girilmiş DNS adresleri her zaman doğru çalışmayabilir, bazı siteleri açarken problem yaşayabilirsiniz.
b. Proxy ayarlarınızı varsayılan değerlere getiriniz.
c. VPN bağlantıları bazen sayfaların açılmasında problem yaşanmasına sebep olabilir. VPN bağlantınızı kaldırdıktan sonra yeniden deneyiniz.
d. Tarayıcı geçmişini temizleyerek internete bağlanmayı deneyebilirsiniz. Bazı sitelerle beraber yüklenen çerezler (cookie) sayfaların açılmasını zorlaştırabilir.
e. Güncelliğini yitirmiş antivirüs programları sayfalara erişiminizi engelleyebilir. Sayfanın güvenilirliğinden eminseniz antivirüs’ü devre dışı bırakıp sayfayı açmayı deneyiniz. Sayfa açılırsa antivirüs programınızı güncelleyin veya kaldırınız.
f. Bilgisayarınızda birden fazla tarayıcı (Explorer, Google Chrome, Safari vb) varsa mutlaka diğer tarayıcılardan da internete girmeyi deneyiniz. Sadece birinde problem yaşıyorsanız, problem yaşadığınız tarayıcıyı kaldırıp yeniden kurabilirsiniz.
Özel Sorunlar
Wifi Neden Düşüyor?
Kablosuz bağlantıda çevresel faktörler ve etraftaki sinyal kirliliği bağlantı hızınızı 80%’e kadar düşürebilmektedir. Eğer internetten dosya indirmek ve film izlemek istiyorsanız en yüksek performans için kablolu bağlantı kullanmanızı öneririz.
Çevresel Faktörler: Etrafta bulunan aynalar sinyali geri yansıtır ve kablosuz bağlantı sinyalinizin size kopuk kopuk ulaşmasına ya da hiç ulaşmamasına sebep olur. Aynı şekilde kalın duvarlar sinyali engelleyecek ve yine aynı sorunlarla karşılaşmanıza sebep olabilecektir. Bunun haricinde televizyon, müzik seti, aydınlatma, mikrodalga fırın, buzdolabı, çamaşır-bulaşık makinesi, elektrik panoları gibi her türden elektronik cihaz, sinyal yaydığından ötürü, kablosuz sinyalinizi engelleyecek ve hız, kopma sorunlarına sebep olacaktır. Modeminizi bu tip elektronik cihazlardan en az 1 metre uzağa konumlandırdığınızdan lütfen emin olunuz.
Modemim Arızalandı Ne Yapmalıyım ?
Destek aldığınız bilgi işlem firması yada modem firması ile iletişime geçerek destek alabilirsiniz.
Bazı Siteleri Açabiliyorken Bazılarını Neden Açamıyorum?
Bilgisayar ayarlarınız, antivirüs programlarınız bazı sitelere ulaşmanızı engelleyebilir.
Ulaşmaya çalıştığınız internet sitesi adli makam kararı ile erişime engellenmiş olabilir.
a. DNS ayarlarınızı kontrol ediniz. Manuel olarak girilmiş DNS adresleri her zaman doğru çalışmayabilir, bazı siteleri açarken problem yaşayabilirsiniz.
b. Proxy ayarlarınızı varsayılan değerlere getiriniz.
c. VPN bağlantıları bazen sayfaların açılmasında problem yaşanmasına sebep olabilir. VPN bağlantınızı kaldırdıktan sonra yeniden deneyiniz.
d. Tarayıcı geçmişini temizleyerek internete bağlanmayı deneyebilirsiniz. Bazı sitelerle beraber yüklenen çerezler (cookie) sayfaların açılmasını zorlaştırabilir.
e. Güncelliğini yitirmiş antivirüs programları sayfalara erişiminizi engelleyebilir. Sayfanın güvenilirliğinden eminseniz antivirüs’ü devre dışı bırakıp sayfayı açmayı deneyiniz. Sayfa açılırsa antivirüs programınızı güncelleyin veya kaldırınız.
f. Bilgisayarınızda birden fazla tarayıcı (Explorer, Google Chrome, Safari vb) varsa mutlaka diğer tarayıcılardan da internete girmeyi deneyiniz. Sadece birinde problem yaşıyorsanız, problem yaşadığınız tarayıcıyı kaldırıp yeniden kurabilirsiniz.